Actueel

< TERUG
5 maart 2017  |  NIBV ACTUEEL
Klachtenprocedure NIBV-leden

Klachtenprocedure NIBV-leden


Onze leden willen zich onderscheiden in de kwaliteit van hun geleverde producten of diensten. Mocht er desondanks tóch iets mis gaan kunnen klanten van leden van de klachtenprocedure gebruik maken.

Zowel het NIBV als haar leden willen een meerwaarde tonen naar haar klanten. Over het algemeen zijn leden van het NIBV gecertificeerd of geaccrediteerd voor de producten of diensten die zij leveren. Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er een discussie ontstaat over de geleverde kwaliteit van het NIBV-lid. In principe zou, als er sprake is van een gecertificeerde dienst, bezwaar gemaakt kunnen worden bij de certificerende instantie. Daar worden echter veelal kosten voor gerekend.

Het NIBV biedt nu de mogelijkheid om gratis gebruik te maken van onze klachtenprocedure. Een team van deskundige beoordeelt de klacht en, indien nodig, het onderliggende dossier (offerte, opdracht, etc.). Als daar aanleiding toe is zal het geleverde product of dienst beoordeeld worden. De bevindingen van het deskundigenteam wordt door de secretaris van het NIBV schriftelijk vastgelegd en na akkoord van het deskundigenteam naar de betrokken partijen gestuurd. Indien mogelijk zal de klacht tevens van een deskundig advies worden voorzien.
 
Het indienen van een klacht is heel eenvoudig, dit kan door het sturen van een mail naar het NIBV: info@nibv.nl